دانلود تحقیق درمورد نقش فناوری نانو در صنایع غذایی

دانلود تحقیق درمورد نقش فناوری نانو در صنایع غذایی

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد نقش فناوری نانو در صنایع غذایی

با دانلود تحقیق در مورد نقش فناوری نانو در صنایع غذایی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نقش فناوری نانو در صنایع غذایی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نقش فناوری نانو در صنایع غذایی ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد نقش فناوری نانو در صنایع غذایی

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:45 صفحه

قسمتی از فایل:

نانو تكنولوژي ، فناوري نوين

نانوتكنولوژي فناوري جديدي است كه تمام دنيا را فراگرفته است و به تعبير دقيق تر" نانو تكنولوژي بخشي از آينده نيست بلكه همه آينده است ". در اين مقاله بعد از تعريف نانو به بيان دلايل كاربرد ها و ضرورت هاي توجه به اين فناوري اشاره شده است.

تعريف نانو تكنولوژي

نانو تكنولوژي ، توانمندي توليد مواد ، ابزار ها و سيستم هاي جديد با در دست گرفتن كنترل در سطح مولكولي و اتمي و استفاده از خواص آنها درمقیاس نانو می باشد.

علم نانو، عبارت است از مطالعه و پژوهش وسايل و ساختارهايي كه دركوچكترين واحد ديمانسيون (200) نانومتر يا كوچكتر وجود دارند. از تعاريف فوق بر مي آيد كه نانو تكنولوژي يك رشته نيست بلكه رويكرد جديدي در تمام رشته هاست .براي نانو تكنولوژي كاربرد هايي را در حوزه های مختلف از غذا ، دارو تشخيص پزشكي و بيوتكنولوژي تا الكترونيك كامپيوتر، ارتباطات ، حمل ونقل ، انرژي ، محيط زيست ، مواد هوا و فضا و امنيت ملي بر شمرده اند : كاربرد هاي وسيع اين عرصه و پيامد هاي اجتماعي سياسي و حقوقي آن ، اين فناوري را به عنوان زمينه فرا رشته اي و فرا بخش مطرح نموده است .

هر چند آزمايش ها و تحقيقات پيرامون نانوتكنولوژي از ابتداي دهه قرن بيستم به طور جدي پيگيري شده اما اثرات تحول آفرين ، معجزه آور و باور نكردني نانو تكنولوژي در روند تحقيق و توسعه باعث گرديد كه نظر تمامي كشور هاي بزرگ به اين موضوع جلب گردد و فناوري نانو را به عنوان يكي از مهم ترين اولويت هاي تحقيقاتي خويش طي دهه اول قرن بيست و يكم محسوب نمايند.

به طوریکه ژاپن درسال 2001 ، 400 میلیون دلار و در سال2004 ، 960 میلیون دلار هزینه کرده است و آمریکا برای این امر در سال های 2005 - 2008 حدود7/3 بیلیون دلار اختصاص داده است .

 استفاده از اين فناوري در كليه علوم باعث شده است كه تحقيقات در زمينه نانو به عنوان چالش اصلي علمي و صنعتي پيش روي جهانيان باشد . لذا محققين ، اساتيد و صنعت گران ايراني نيز بايد در يك بسيج همگاني ، جايگاه و موقعيت خويش را در خصوص اين موضوع مشخص نمايند و حضوري فعال و حتي رقابتي در اين جايگاه ايجاد نمايند . براي چنين كاري طراحي يك برنامه منسجم فراگير و همه جانبه اجتناب ناپذير است .

نانو تکنولوژی دارای سه شاخه نانو فناوری خشک ، مرطوب ، و محاسبه ای است که از نظر کاربردی در علوم مختلف به خصوص در ساخت و تولید مواد الکترونیکی- پزشکی و صنایع غذایی کاربرد دارد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر